A kulcs a pozícionálás

Az árképzés előző részében inkább arról volt szó, hogyan ne csináljuk. Most arról fogok írni, hogy milyen részletekre figyeljünk, hogy maximalizáljuk az árat és minimalizáljuk az értékesítéssel eltöltött időtartam hosszát, mert amikor útjára indítjuk a hirdetést, akkor gyakorlatilag mindkettő el is dőlt.

 

Miután körbenéztünk a különböző csatornákon és kellőképpen tájékozottnak érezzük magunkat, akkor véleményem szerint a legfontosabb, hogy adott pillanatban a környező ingatlanokat kell levadásznunk. Magyarul vagy minőségben/tulajdonságban/adottságban kell lenyomni azokat, vagy ÁRBAN! A legtutibb, ha mindkettő fronton itt az előny, ez esetben szinte garantálható az eredmény. A sikeres és gyors értékesítés egyik kulcsa, hogy felkeltsük az érdeklődést, és tegyük ezt úgy, hogy kilógunk a sorból.

 

Miért fontos, hogy eszerint pozícionáljuk az ingatlanunkat?
Mert az értékesítés során több hullámban érkezhetnek vevőjelöltek. Az első hullám az, amikor piacra kerül az ingatlan, ez nagyjából 2-3 hétig tarthat. Nagyon nem mindegy, hogy az első hullám 2 vagy 15 megtekintést eredményez majd. Ha az általam javasolt technika szerint vágtunk bele, akkor már ezen a ponton is jó esélyeink lehetnek az értékesítésre. Az ezt követő hullám már jóval kisebb lesz, és egyre gyengülő erővel bír majd, ugyanis ez az újonnan piacra lépő szereplőkből tevődik össze. Itt fennáll a veszélye annak, hogy legtöbbször kevésbé tudnak végleges döntést hozni, leginkább a tapasztalat hiánya miatt. Minden jelentősebb további hullám az árcsökkentések alkalmával indulhat meg!

 

DE! Óvakodjunk attól a hibától, hogy egy árat 100.000 Ft-tal csökkentünk hetente. A piacot ugyanis sokan figyelik, általában 3-5 hónap, mire egy átlagos vevő, ( aki maga keres ) végleges döntést hoz. Tehát ez a folyamatos csökkentés úgy csapódhat le, hogy majd megy ez még lejjebb is, csak ki kell véreztetni a prédát. Tehát ha árat vágunk, gondoljuk végig a saját korlátainkat és határozottan, lélektani határok alá tegyük be!

 

Még egy fontos dolog: az időzítés!

Egyáltalán nem mindegy milyen évszakban, a hét melyik szakaszában, milyen napszakban kezdünk bele a kampányba. Nem is beszélve a különböző csatornákról, amelyeket eltérően érdemes használni.

 

Mivel a számok sosem hazudnak, az általam leírt metódus egyértelműen fogja majd – természetesen csak utólag – bizonyítani, hogy mennyit is ért valójában az ingatlan. A statisztikákat célszerű számon tartani és vezetni: mennyien érdeklődtek, mennyien nézték meg személyesen, mennyien tettek ajánlatot. A mostani piacon Budapesten a saját méréseim alapján átlagosan 45 nap alatt lehet értékesíteni gyakorlatilag bármilyen típusú ingatlant.

Ne feledjük a legfontosabb tényt: a piac mindig őszinte, és mindig kinyilvánítja a véleményét!

Tehát az alap kérdésre a válasz. ( „Hogyan árazzunk be egy ingatlant megfelelően?” )

Az ingatlant pozícionálni kell:
• meg kell vizsgálni a környező, jelenleg eladás alatt álló, a sajátunkhoz leginkább hasonló ingatlanokat
• meg kell vizsgálni a közelmúltban a környéken eladott, a sajátunkhoz leginkább hasonló ingatlanokat
• ki kell dolgozni egy megfelelő árstratégiát, az esetleges árvágáshoz
• a megfelelő helyen is időben kell belekezdeni az értékesítésbe

Mindezekhez ajánlott egy képzett értékesítő, akinek az elmúlt két írásban leírt ismerete, tapasztalata, és kapcsolatai megvannak ahhoz, hogy az elhangzottakat véghez is tudja vinni.